خرید کریو

خرید vpn

خرید vpn

خرید کریو

خرید vpn

خرید وی پی ان

وی پی ان

دانلود فیلم

خرید کریو

خرید vpn

خرید vpn

خرید کریو

خرید vpn

خرید وی پی ان

وی پی ان

دانلود فیلم

احکام مسائل جنسی - صفحه 3
به انجمن خوش آمدید
صفحه 3 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 57
  1. #1
    مدیر بازنشسته مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    احکام مسائل جنسی

    در نظر گرفتن ماههای شمسی در چه زمانهایی مقاربت جنسی نکوهیده می باشد؟


    در زمان های ذیل آمیزش مکروه است:




    از آنجا که برخی تحولات طبیعی مانند جزر و مد دریاها و رودخانه ها از وضعیت ماه تأثیر می پذیرند در این گونه موارد محاسبات بر اساس ماه های قمری بیان شده است.

    1. شب اول ماه قمری غیر از شب اول ماه رمضان که مستحب است. 2. در نیمه هر ماه قمری و در دو سه روز اواخر آن که ماه در تحت الشعاع خورشید است. 3. آمیزش از هنگام طلوع فجر تا طلوع خورشید و هنگام زوال خورشید و غروب آن مکروه است. 4. از دیگر زمان هایی که آمیزش در آن مکروه است شبی که در آن ماه گرفتگی و روزی که در آن خورشید گرفتگی یا زلزله رخ می دهد می باشد.
    [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]

    جماع یعنی چه؟



    جماع در لغت به معنی انفمام دو چیز به یکدیگر است و در اصطلاح فقهی کنایه از نکاح و نزدیکی و آمیزش جنسی زن و مرد است. و بنابر فتوای فقهاء مراجع تقلید جماع هنگامی به وقوع می پیوندد و آثار شرعی بر آن بار می شو دکه ختنه گاه زن و مرد با هم مماس شوند. و البته تعبیر جماع به آمیزش جنسی زن و شوهر اطلاق می شود و اگر نعوذ بالله زن و مرد بیگانه ای با هم آمیزش جنسی کنند به آن زنا می گویند.

    خانمی که هنوز یک ماهی از بارور شدنش نگذشته است به بهانه همین حاملگی از نزدیکی شوهرش مانع می شود آیا این خانم شامل نشوز می شود؟و لطف کنید راهنمایی کنید با این خانم چگونه می شود کنار آمد و از لحاظ پزشکی چه توصیه‌هایی می فرمایید؟


    برای پاسخ به سؤال فوق باید علّت را از پزشک متخصص پرسید. زنان باردار برای زناشویی محدودیت هایی دارند ولی این که اصلاً مقاربت و نزدیکی در آن دوران ممنوع باشد مردود است. در شرایطی ممکن است مقاربت با زن باردار منجر به سقط جنین بشود. احتمال دارد خانم مذکور چنین اطلاعاتی دارد ولی اگر با شوهرشان دچار اختلاف هستند و شوهر تمایل به مقاربت دارد و زن ممانعت می کند و احتمالاً می ترسد دچار مشکل بشود بهتر است به پزشک مراجعه کنند و از او سؤال کنند. ولی اصولاً پزشکان مقاربت را در دوران بارداری منع نمی کنند. برخی از پزشکان مقاربت با زن باردار را در ماه های آخر بارداری منع می کنند. خصوصاً نسبت به زنانی که سابقه سقط جنین دارند، و به طور کلی می گویند زن باردار در حال آمیزش نباید به اوج لذت جنسی برسد، بنابراین بهتر است به همراه یکدیگر به پزشک مراجعه کنند تا اگر زن به درستی مسأله واقف است و از روی دلیل و استدلال منع می کند مرد متوجه بشود و اگر زن بدون صحبت و از روی جهل و ناآگاهی و توهّم ممانعت می کند به ناآگاهی و جهل خودش آگاهی پیدا کند و موجبات نزاع و اختلاف را فراهم نسازد. یک احتمال نیز وجود دارد و آن این است که زن به دلایلی دچار ناتوانی و بی میلی جنسی شده است که در این صورت مرد باید تلاش کندآن را مرتفع نماید.
    برای آگاهی و مطالعه بیشتر در خصوص علل و عوامل ناتوانی یا بی میلی جنسی توصیه می شود کتابهایی که در انتهای سؤال مطرح شده است مطالعه نمایند.

    ناتوانی بی میلی و سردی جنسی پیشگیری و درمان، آرمان ساکت، دکتر محمد نامدار مقدم. 1- بهشت خانواده، دکتر سید جواد مصطفوی
    ویرایش توسط bittermoon : 10-11-2010 در ساعت 09:59

  2. 4 کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده اند.

    aliactive (10-22-2010), aylino (10-11-2010), hosseingrami (10-11-2010), kahrobara (03-23-2012)

  3. #21
    مدیر بازنشسته مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    فرد افسرده دارای اختلال روانی و عصبی که با تجویز و تشخیص پزشک معالج داروهایی را مصرف می‏کند که از عوارض آن ناتوانی شدید جنسی است، آیا این فرد مطابق توصیه پزشک معالج جهت تحریک جنسی می‏تواند از فیلم‏های تحریک کننده قوای جنسی استفاده و تماشا کند؟اگر جواب منفی است، چه راه حل بهتری پیشنهاد می‏کنید؟


    نظر حضرت امام در این رابطه یافت نشد، اما به نظر مقام معظم رهبری جایز نیست. (استفتائات رهبری، ج 2، س 117) در فرض مسأله چه راه درمان (آن هم به تشخیص چند پزشک حاذق) منحصر باشد به این روش یا نباشد جواز ارتکاب به عمل حرام را موجب نمی‏شود. زیرا تحریک شهوت جز به حلال خود (بای نحو کان) حرام است و جهت تقویت جسمی خود از داروها و غذاهای مقوی استفاده کنید. (استفتاء دفتر معظم له، 81/3/16)

    علت حرام بودن مقاربت در ایام حیض چیست ؟


    به‌ صورت‌ مختصر چند علت‌ ذکر می‌شود:

    بد برای‌ زن‌ به‌ دنبال‌ دارد و خود مرد هم‌ به‌ ارگاسم‌ نرسیده‌ است‌. در حالی‌ که‌تمام‌ توصیه‌های‌ پزشکی‌ این‌ است‌ که‌ بهترین‌ مقاربت‌، مقاربتی‌ است‌ که‌ هر دوجنس‌ آن‌ هم‌ در یک‌ زمان‌ و یا با فاصله‌ زمانی‌ اندک‌ به‌ اوج‌ لذت‌ جنسی‌(اُرگاسم‌) برسند.


    سخن‌ معروف‌ بوعلی‌ سینا ـ که‌ کتاب‌ قانونش‌ صدها سال‌ در دانشکده‌های‌پزشکی‌ تدریس‌ می‌شد ـ این‌ است‌ که‌ انسان‌ با هر بار مجامعت‌ یک‌ میخ‌ به‌تابوتش‌ می‌زند و چه‌ بسا در اثر افراط‌، سریعاً به‌ پایان‌ زندگی‌ جنسی‌ و دنیوی‌خود برسد. بنابراین‌ علم‌ حکم‌ می‌کند اجباراً هم‌ که‌ شده‌، در این‌ مدت‌ خود وهمسرتان‌ استراحت‌ کنید.




    1- یکی‌ از مهمترین‌ عوامل‌ لازم‌ جهت‌ مقاربت‌ِ مطلوب‌ وجود آرامش‌روحی‌ و میل‌ جنسی‌ است‌ که‌ در اصطلاح‌ پزشکی‌ به‌ آن‌ (Libido) یا میل‌جنسی‌ گویند. یعنی‌ طرفین‌ میل‌ به‌ مقاربت‌ داشته‌ باشند و الا در صورت‌ عدم‌وجود میل‌ از یک‌ یا هر دو طرف‌ عمل‌ جنسی‌ برای‌ طرفی‌ که‌ میل‌ کافی‌ ندارد،نه‌ تنها مطلوب‌ و پسندیده‌ نیست‌، بلکه‌ موجب‌ تنفر نیز می‌شود. در دوران‌قاعدگی‌، سطح‌ هورمون‌های‌ جنسی‌ خانم‌ها (استروژن‌ و پروژسترون‌) کاهش‌می‌یابد و در اثر آن‌ دیوارة‌ داخلی‌ رحم‌ ریزش‌ یافته‌ و خونریزی‌ می‌شود. دراین‌ دوران‌ از یک‌ طرف‌ به‌ علت‌ کاهش‌ هورمونی‌، عواطف‌ و روحیه‌ خانم‌هابسیار حساس‌ و زودرنج‌ شده‌ و کج‌خلقی‌ و بی‌حوصلگی‌ خانم‌ها در این‌ دوره‌بیشتر می‌شود و حتی‌ گاه‌ تحمل‌ بچه‌داری‌ را ندارند و از طرف‌ دیگر خونریزی‌از توان‌ جسمی‌ آنها می‌کاهد (درست‌ مثل‌ این‌ که‌ شما بروید بانک‌ خون‌ و یک‌کیسه‌ خون‌ بدهید) و به‌ این‌ دلیل‌ از نظر پزشکی‌ توصیه‌ کرده‌اند در کارهای‌منزل‌ مثل‌ لباس‌ شستن‌، ظرف‌ شستن‌ و... در این‌ مدت‌ به‌ خصوص‌ روزهای‌اول‌ خانم‌ها را یاری‌ دهید. حال‌ با این‌ اوصاف‌ آیا مقاربت‌ که‌ هم‌ آمادگی‌روحی‌ می‌خواهد و هم‌ آمادگی‌ جسمی‌ صحیح‌ است‌؟مسلماً در این‌ گونه‌مواقع‌ فقط‌ مردان‌ به‌ لذت‌ جنسی‌ می‌رسند، ولی‌ زن‌ به‌ لحاظ‌ عدم‌ آمادگی‌ به‌اوج‌ لذت‌ جنسی‌ یا اُرگاسم‌ نمی‌رسد و دچار درد ناحیه‌ کمر و لگن‌ و... شده‌ وحتی‌ احتمال‌ سردمزاجی‌ و کاهش‌ میل‌ جنسی‌ حتی‌ در دوران‌ طهارت‌ و پاکی‌برای‌ او وجود دارد. حتی‌ گاهی‌ به‌ علت‌ عدم‌ آمادگی‌ روحی‌ و جنسی‌ِ زن‌،خود مرد هم‌ آن‌ طور که‌ باید لذت‌ نمی‌برد؛ یعنی‌ غدد ترشحی‌ دستگاه‌تناسلی‌ زن‌ که‌ مسیر مقاربت‌ را لزج‌ و آماده‌ می‌کنند، به‌ خوبی‌ فعالیت‌ نمی‌کنندو مقاربتی‌ دردناک‌ همراه‌ با خاطره‌ای‌ 2- یکی‌ از اهداف‌ مقاربت‌، تکثیر نسل‌ است‌. هر چند از نظر پزشکی‌احتمال‌ آبستنی‌ زن‌ در ایام‌ عادت‌ بسیار کم‌ است‌، ولی‌ در بعضی‌ از قبایل‌یهودی‌ (در اسرائیل‌) که‌ به‌ مقاربت‌ در ایام‌ عادت‌ ماهانه‌ نیز می‌پردازند و درمواردی‌ زنها حامله‌ می‌شوند، بیماری‌های‌ ارثی‌ و نواقص‌ ژنتیکی‌ متعددی‌ دربچه‌ها مشاهده‌ شده‌ و حتی‌ در کتب‌ پزشکی‌ ثبت‌ و ضبط‌ شده‌ است‌. بنابراین‌جهت‌ اجتناب‌ از پیدا کردن‌ چنین‌ فرزندان‌ ناقص‌ الخلقه‌ای‌، اجتناب‌پسندیده‌تر است‌. 3- استراحت‌ جنسی‌ برای‌ هر دو جنس‌ (مرد و زن‌) یک‌ ضرورت‌ است‌، که‌علم‌ نیز آن‌ را ثابت‌ کرده‌ است‌. قاعدگی‌ خانم‌ها وسیله‌ای‌ اجباری‌ است‌ برای‌این‌ که‌ زن‌ و مرد مدتی‌ استراحت‌ جنسی‌ داشته‌ باشند و بعد از آن‌ با میل‌ ورغبت‌ بیشتر در کنار یکدیگر باشند. از طرف‌ دیگر به‌ واسطة‌ افراط‌ دچارخودکشی‌ نشوند. هر بار نزدیکی‌ و مقاربت‌ که‌ همراه‌ با ارگاسم‌ باشد، تمام‌عضلات‌ بدن‌ (حتی‌ عضلات‌ موها که‌ هر کدام‌ از موهای‌ بدن‌ انسان‌ به‌ غیر ازسر و صورت‌ دارای‌ عضله‌ای‌ بسیار کوچک‌ است‌ و موقع‌ بیرون‌ آمدن‌ ازاستخر یا ترس‌ و... منقبض‌ شده‌ و موها را راست‌ می‌کند) به‌ یک‌ باره‌ منقبض‌شده‌ و به‌ شدت‌ از ذخیرة‌ انرژی‌ بدن‌ می‌کاهد. احساس‌ خستگی‌ شدید بعد ازمقاربت‌ به‌ خاطر همین‌ مطلب‌ است‌. 4- در طول‌ دوران‌ قاعدگی‌، لایه‌ داخلی‌ رحم‌، دهانة‌ رحم‌ و مجرای‌داخلی‌ مهبل‌ ریزش‌ دارند و سطوح‌ و لایه‌های‌ زیرین‌ تا اتمام‌ دوران‌ قاعدگی‌بسیار نازک‌ و شکننده‌ هستند و هرگونه‌ تماسی‌ ایجاد خراش‌ و آسیب‌دیدگی‌می‌نماید که‌ زمینه‌ را برای‌ بروز عفونت‌های‌ بعدی‌ فراهم‌ می‌نماید. 5- اغلب‌ انجام‌ نزدیکی‌ منجر به‌ ایجاد پارگی‌ها (Lacerarions) وآسیب‌های‌ بافتی‌ می‌نماید که‌ در حالت‌ طبیعی‌ به‌ لحاظ‌ حضور ترشحات‌ این‌آسیب‌های‌ جزئی‌ به‌ سرعت‌ و با تکثیر سلول‌ها ترسیم‌ می‌شود. در دوران‌قاعدگی‌ ترشحات‌ طبیعی‌ واژن‌ (مهبل‌) حضور ندارند ]که‌ خود به‌ دلیل‌ اُفت‌هورمونی‌ است‌[ و لذا ترمیم‌ با اشکال‌ مواجه‌ می‌گردد. به‌ همین‌ دلیل‌ است‌ که‌اگر در این‌ دوران‌ نزدیکی‌ صورت‌ گیرد با احساس‌ سوزش‌ و درد توأم‌ خواهدبود. 6- طول‌ دوران‌ سیکل‌ قاعدگی‌ 28 روز فرض‌ می‌شود که‌ تخمک‌گذاری‌14 روز قبل‌ از بروز قاعدگی‌ صورت‌ می‌پذیرد. لذا پیش‌بینی‌ زمان‌تخمک‌گذاری‌ بسیار دشوار است‌. در برخی‌ موارد زمان‌ تخمک‌گذاری‌ به‌ جلوافتاده‌ و در اواخر قاعدگی‌ (قاعدگی‌های‌ طولانی‌) صورت‌ می‌گیرد. لذا برای‌زوجینی‌ که‌ قصد پیشگیری‌ از بارداری‌ را دارند نزدیکی‌ منجر به‌ باروری‌می‌شود. 7- دوران‌ قاعدگی‌ برای‌ اکثر خانم‌ها همراه‌ با دردهای‌ لگنی‌، شکمی‌،کمردرد، احتقان‌ ناحیه‌ شکم‌، احساس‌ سنگینی‌ و درد ناحیه‌ پستان‌ها و...همراه‌ است‌. به‌ علاوه‌ فرد دچار افسردگی‌ و اضطراب‌ و برخی‌ دیگر علائم‌روحی‌ - روانی‌ نیز هست‌. لذا تحمیل‌ نزدیکی‌ در چنین‌ حالت‌ِ بیمار گونه‌ای‌صحیح‌ نبوده‌ و تجربة‌ منفی‌ به‌ بار خواهد آورد که‌ در روابط‌ آتی‌ زناشویی‌ ایجادمشکل‌ خواهد کرد.
    در شب های شهادت یا وفات ائم؟اطهار و بزرگان دین نزدیکی باهمسر جایز است؟


    نزدیکی با همسر در بیشتر شب‌ها و روزها از جمله شب‌های شهادت بزرگان دین و ائم؟اطهار(ع) جایز است.
    در حال احرام حج و عمره، حیض و نفاس و برای روزه دار در ماه مبارک رمضان حرام می‌باشد. به نظر بیشتر مراجع معظم تقلید در حال استحاضه متوسط و کثیره قبل از انجام غسل برای نماز بنابر احتیاط واجب، آمیزش جایز نیست. به فتوای آیت الله فاضل لنکرانی جایز است.
    در شب ماه گرفتگی و روز خورشید گرفتگی و روز زلزله، موقع غروب آفتاب ، بعد از اذان صبح تا طلوع آفتاب و در محاق (شب آخر ماه قمری)، و شب اوّل ماه ( غیر از شب اوّل ماه رمضان که مستحب است) و شب نیمه ماه و شب چهارشنبه و شب عید قربان و شب عید فطر ، آمیزش مکروه است. شب‌های دوشنبه و سه شنبه و پنجشنبه و جمعه، روز پنجشنبه موقع ظهر و روز جمعه موقع عصر آمیزش مستحب است.(1)
    پی نوشت:

    1 - توضیح المسائل مراجع، ج 1 ، مسئله 428، 450 و 513؛ عروه الوثقی، ج 1، ص 357؛ امام خمینی، تحریر الوسیله، ج 2، ص‌239.

  4. کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده است.

    aliactive (10-22-2010)

  5. #22
    مدیر بازنشسته مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    با سلام لطفا" درمورد نزدیکی زوجین در زمان عادت ماهانه خانمها بیشتر توضیح دهید چون دراین ایام خانمها دچار خونریزی میشوند لذا آقایان از نزدیکی باید خودداری کنند اما در این یک آیا آقایان میتوانند از راه مقعد با همسر خود نزدیکی کنند یا خیر و اینکه اصولا" آقایان درصورتی که همسرشان از هر 2بار درخواست همسر حداکثر یکبار مایل به نزدیکی با وی هستند چاره کار برای مرد چیست؟آیا مردی که از نظر غرایز جنسی نسبت به همسر خود بسیار بیشتر تمایلات جنسی از خود نشان میدهد باید حتما" صبر کند و غریزه خود را سرکوب کند؟آیا راه حل خاصی میتوانید پیشنهاد کنید؟درپایان خواهشمندم نسبت به ارسال پاسخها سرعت بیشتری داشته باشید.


    زن و مردی که به وسیله عقد ازدواج شرعی و صحیح زن و شوهر شده اند، هرگونه لذت بردن جنسی و رابطه آنان با یکدیگر شرعا" صحیح و حلال است . فقط در زمانی که زن در حال عادت زنانگی یا در حال نفاس (یعنی خونی که بعد از متولد شدن یا سقط شدن بچه از زن خارج می شود و ده روز طول می کشد) به سر می برد، نزدیکی شوهر با او حرام است و اگر شوهر در این زمان با زن نزدیکی کند، گناه کرده و باید کفاره بدهد.
    نزدیکی با همسر از پشت نیز از نظر بسیاری از فقها مکروه است. البته در حالت عادت زنانگی کراهت آن شدید است. احتیاط این است که اگر زن راضی نباشد این کار ترک شود. ناگفته نماند مقاربت از این طریق موجب بیماری‏های مختلف جسمی و روحی برای زن و مرد می‏شود.
    لذا توصیه می شود در ایام عادت، از سایر قسمت های بدن لذت ببرید و خود را ارضا کنید و در شرایط عادی نیز لازم است مرد با ایجاد فضای عاطفی مثبت رضایت همسرش را برای عمل زناشویی جلب کند، بهتر خواهد بود و رابطه زن و مرد در محیط خانواده از سلامت و آرامش بیشتری برخوردار خواهد بود هر چند زن از نظر شرعی موظف است حق همسرش را ضایع نکند و به درخواست مرد پاسخ مثبت دهد تا خدای نکرده مرد به گناه مبتلا نشود ولی اگر مرد بتواند صبر کند و با رضایت باطنی همسرش اقدام کند مناسب تر است.
    در عین حال مرد هم بهتر است سعی کند همسرش را سرشوق آورد و مقدمات لازم را فراهم کند و از آنجا که معمولا عوامل روانی و روابط عاطفی، دوستانه و عاشقانه زن و مرد در این امر نقش مهمی را ایجاد می کند و حتی تفاهم های زن و مرد در زندگی در این امر مؤثر است و حالات روانی و مشکلات و سختی های زندگی می تواند در پاسخ مثبت یا منفی دادن زن به درخواست مرد تأثیر گذارد، بهتر آن است که مرد با در نظر گرفتن این نکات، از همسرش درخواست کند.
    بنابراین راه حل ما این است که:






    1. از مشکلات زندگی و خانوادگی تان بکاهید. 2. فضای عاطفی خانوادگی را تقویت کنید. 3. از نظر اخلاقی و رفتاری با همسرتان، دوستانه تر، صمیمانه تر برخورد کنید. 4. از نظر ظاهری به خودتان رسیدگی بیشتر کنید. 5. از نظر غذایی همسرتان را تقویت کنید.
    [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]

    آیا بعد از غسل کاری انجام شود که غسل را باطل می‏کند باید دوباره غسل کرد؟


    اگر کسی غسل جنابت کرد و بعد از آن کاری کرد که سبب باطل شدن آن شد، غسل دوباره لازم نیست. و برای خواندن نماز باید وضو بگیرد. این در صورتی است آن کار موجب غسل نباشد؛ مانند مقاربت.


    [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]

    قمر در عقرب چه زمانهایی است؟آیا در هنگام قمر در عقرب ، خطبه ازدواج خواندن مکروه است یا آمیزش و یا هر دو ؟


    ماه در گردش خود بر دور زمین ، مداری دارد که این مدار به برج هایی تقسیم شده و در هر زمان ماه در یکی از این مناطق قرار می گیرد. یکی از این مناطق برج عقرب (یکی از صورت های فلکی ) است . برای تشخیص این موقعیت باید به تقویم های نجومی مراجعه کنید. به نظر می رسد مقصود از کراهت ازدواج در این ایام خصوص آمیزش باشد. البته یافتن فلسفه این توصیه نیازمند زمان و تحقیقات بیشتری است ؛ ولی به اجمال می توان گفت ممکن است در زمان قرار گرفتن قمر در برج عقرب ، تشعشعاتی از ماه ساطع گردد که برای نطفه و جنین مضر باشد.

  6. کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده است.

    aliactive (10-22-2010)

  7. #23
    مدیر بازنشسته مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    چرا مرد از کنیز خود می تواند تمتع جنسی بکند ولی زن نمی تواند از غلام خود استفاده جنسی داشته باشد؟


    - مسأله بردگی و احکام غلام و کنیز و بررسی آن، مفصل است و در این مختصر نمی‏گنجد.
    برای آگاهی بیشتر ر.ک:


    در مورد خرید کنیز (در بعضی موارد و نه همه موارد) گفتنی است که کنیز از جهت جواز مباشرت، استمتاع و آمیزش، قائم مقام نکاح می‏باشد، اما خرید غلام و مملوک از طرف زن چنین موقعیت را ندارد. به همین جهت استمتاع غلام از مالک جایز نیست. این مسأله فلسفه‏های متعددی می‏تواند داشته باشد که در یک نامه قابل بررسی نیست. شاید یکی از علل آن این باشد که این مسأله مجال‏گشای رابطه همزمان جنسی زن با چند مرد و شبیه چندشوهری( Polyandry ) می‏شود.

    1- تفسیر المیزان، ذیل آیه 118 سوره مائده 2- نگاهی به مسأله بردگی، محمد علی گرامیآمیزش از پشت به هنگام عادت ماهیانه حلال است؟


    دخول در دُبُر (آمیزش از پشت) زن حائض کراهت شدیده دارد؛(1) یعنی حلال است، ولی کراهت دارد.
    به فتوای برخی از مراجع مانند مرحوم آیت اللَّه اراکی و خویی، در ایام عادت باشد یا غیر آن، جائز نیست.
    بنابر فتوای برخی دیگر مانند آیت اللَّه سیستانی و فاضل اگر زن راضی نباشد، جائز نیست.(2)
    در موارد مذکور و فتاوای مختلف، فرقی بین ایام عادت و غیر آن نیست.
    پی نوشت‏ها:



    1. امام خمینی، توضیح المسائل مراجع، ج 1، مسئله 450 و ذیل آن. 2. همان.
    [برای دیدن لینک ها ابتدا باید عضو انجمن شوید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید...]

    کلمهء از چه ماده و صیغه ای است و ماضی آن از فعل صحیح است یا معتل ّ؟


    کلمهء(1) جمع مذکر غایب از فعل مضارع باب افعال می باشد:یوُلی ، یولیان ، یولون ، و ماده ءآن :ولی ، یلی و ماضی آن معتلّ و لفیف مفروق است .
    اگر باشد، از مادهء مهموز الفا است ؛ به معنای قسم خوردن و از باب افعال ألی َ، آلی ـ یُؤلی ـایلاء می شود و جمع یُؤلی ، یُؤلُونَ می باشد.
    (پـاورقی 1.بقره (2 آیهء 226
    کسانی که زنان خود را می نمایند (سوگند یاد می کنند با آن ها، آمیزش جنسی ننمایند) حق دارندچهار ماه انتظار بکشند (و در ضمن این چهار ماه وضع خود را با همسر از نظر ادامهء زندگی یا طلا، روشن نمایند). اگر (در این فرصت ) بازگشت نمایند، (چیزی بر آنان نیست ) خداوند آمرزنده و مهربان است >.

  8. کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده است.

    aliactive (10-22-2010)

  9. #24
    مدیر بازنشسته مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    آیا درست است که در اسلام بعضی روزها و ساعات برای انعقاد نطفه، سَعْد و بعضی دیگر نحس اند یا اصلاً مقاربت در آن اشکال دارد؟آیا از نظر اسلام زن و مرد می توانند از نظر جنسی برای یکدیگر همه وجودشان را در اختیار هم قرار دهند؟


    یکی از خصوصیت های مهم دین اسلام، توجه و اهتمام به جزئیات امور زندگی است که یکی از آن ها احکام ازدواج و توابع آن است. نکته مورد سوال، در زمرة مواردی است که دربارة آن مطالب فراوانی وجود دارد که بعضی را دانشمندان روزگار ما به مدد علم تجربی و مشاهده و آزمایش اثبات کرده اند.
    در بعضی از ایام و حالات، مقاربت حرام است و در بعضی از حالات و زمان ها کراهت دارد. سؤال از نحس و سعد بیشتر مربوط به مواردی است که کراهت دارند. این موارد را مرحوم امام (ره) در جلد دوم تحریر الوسیله و در ابتدای باب نکاح آورده اند. ایشان می فرمایند:هم خوابی در شب خسوف ماه و روز کسوف خورشید و روزی که بادهای زرد و سرخ در آن وزیدن گرفته یا زلزله آمده، مکروه است. این زمان ها را نیز به آن ها اضافه کرده است.
    ـ هنگام غروب آفتاب تا وقتی که شفق ناپذیر نشده است.
    ـ بعد از طلوع فجر صادق تا دمیدن آفتاب.
    ـ در شب هایی که ماه در محاق است.
    ـ در اولین شب هر ماه به جز شب اوّل مبارک رمضان.
    ـ در شب های پانزدهم هر ماه.
    ـ در شب چهارشنبه.
    ـ شب های عید قربان و فطر.
    در مقابل آن ها،‌ همخوابی در شب های دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه مستحب است. نیز در روزهای پنج شنبه هنگام ظهر و روز جمعه بعد از عصر.
    غیر از این موارد، بعضی اعمال،‌ برخی مکان ها و بعضی حالت ها در هنگام جماع مستحب و یا مکروه شمرده شده اند که چون از مورد سؤال خارج است، به آن ها نمی‌پردازیم.
    پاسخ سؤال دوّم:منظور سؤال را به واسطة‌ ابهامی که داشت، درست درک نکردیم. اگر منظورتان درهنگام ارضای یکدیگر است، پاسخ مثبت است. به همین خاطر زن حق ندارد وقتی شوهرش از او تقاضایی دارد، آن را رد کند. شوهر هم نباید با بی میلی و خستگی و فقط برای رفع تکلیف به این امور مبادرت ورزد، در عین حال نباید از نظر زناشویی به گونه ای باشد که موجب آزار یا آسیب و ضرر زدن به طرف مقابل شود. در صورت ضرر و آسیب رساندن، گناه بوده و بعضاً کفاره دارد.

    نظر اسلام راجع به تعدیل صحیح غرایز جنسی و رسیدن به مرز عفت و جلوگیری از افراط و تفریط در این خصوص چیست ؟


    دین مقدس اسلام در رابطه با تعدیل رفتار جنسی نسبت به شرایط مختلف برنامه‏های متفاوتی را عرضه کرده است.قبل از پرداختن به برخی از آن توصیه‏ها ابتدا باید نگرش و موضع کلی اسلام را در رابطه با غریزه نیرومند جنسی به دست آوریم. قوانین اسلامی مبتنی بر حقوق فطری است و در آنها به نحوی واقع‏گرایانه نیازهای بشر در نظر گرفته شدهاست. از جمله غریزه جنسی به عنوان امری پلید که باید به هر شکل سرکوبش نمود نگریسته نشده. همچنین اجازه داده نمی‏شود که صددرصد تسلیم آن شد و به هر نحو ممکن خواسته‏های پایان ناپذیرش را اجابت کرد. بلکه باید آنرا به نحو مشروع ارضا نمود و در عین حال باید آمادگی کامل برای مقابله با طغیان گری های ایمان‏سوز و سعادت سوز آن نیز داشت. در این راستا به چند چیز توصیه شده است:







    1 ) ازدواج در اولین فرصت ممکن. 2 ) ازدواج موقت برای نیازهای موقت و نیز برای کسانی که به عللی امکان ازدواج دایم برای آنان فراهمنیست. 3 ) جلوگیری از بعضی انحأ اختلاط بین زنان و مردان اجنبی و جلوگیری از این که هر یک در برابر گروه دیگر به دلربایی و تحریکات دست زند. 4 ) رعایت ضوابط رفتار خصوصی در میان پدران و مادران به گونه‏ای که فرزندان هر چه دیرتر از روابط جنسیآگاهی یابند و موجبات بلوغ زودرس و گرایشات جنسی به طور مصنوعی فراهم نشود. 5 ) این توصیه در روابط اجتماعی و برنامه‏ریزیهای فرهنگی نیز صادق است از اینرو برنامه‏ریزیهای فرهنگی بایدجهت توجه به خدا تقوا و عفاف قرار گرفته و با عوامل انحراف‏آمیز به شیوه‏های مختلف فرهنگی و قضایی برخوردمتناسب صورت گیرد. 6 ) هر کس خود نیز باید از عوامل محرک و آفرینشگر تخیلات شیطانی دوری گزیند در این رابطه می‏توان اضافهکرد که حتی پوشیدن لباسهای تنگ که برای خود فرد نیز تحریک کننده است مورد نهی است.آیا اگر انسان با همسر خود لواط انجام دهد گناه کرده است.


    نزدیکی با همسر از پشت از نظر بسیاری از فقها اگر زن راضی باشد و در صورت عدم رضایت جایز نیست مکروه است. البته در حالت عادت زنانگی کراهت آن شدید است و بنا بر فتوای برخی فقها حرام است. مقاربت از این طریق موجب بیماری‏های مختلف جسمی و روحی برای زن می‏شود و بهتر است ترک شود.

  10. کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده است.

    aliactive (10-22-2010)

  11. #25
    مدیر بازنشسته مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    بهترین شرایط برای انعقاد نطفه چه زمانی می باشد؟بیشتر ذکر شرایط خصوصی مد نظر است که در جهت فرزند صالح مؤثر است.


    در خصوص سؤالی که بیان فرمودید باید عرض شود که علاوه بر موارد حرام آن، که جایز نیست انعقاد نطفه و آمیزشی صورت بگیرد، مستحبات و مکروهاتی نیز ذکر شده که رعایت آن هنگام آمیزش و انعقاد نطفه بسیار مناسب است.
    و اما مستحبات عبارتند از:

    و ...
    و اما مکروهات عبارتند از:

    - آمیزش در شب اول ماه مبارک رمضان مستحب است. (2)
    - در روایت آمده است که پیامبر اکرم می فرماید:"اگر فرزندی می خواهید مهربان، بخشنده و خوشبو و فرزندی که از تهمت بدور بوده و خداوند او را با مشرکین عذاب نکند در شبهای سه شنبه آمیزش کنید." (3)
    - در روایتی امام صادق "ع" می فرماید:اگر فرزندی دوستدار خاندان عصمت و طهارت "ع" می خواهید در هنگام آمیزش با همسر نام خدا را یاد کنید." (4)
    منابع و مآخذ:
    همان، ص 97
    1. بسم ا... الرحمن الرحیم گفتن، زیرا باعث پرهیز ماندن از شیطان می شود. 2. از خداوند فرزندی پاک و مبارک و سالم طلب کند و این دعا را بخواند (بسم ا... الرحمن الرحیم الذی لا اله الا هو بدیع السموات و الارض اللهم ان قضیت منّی فی هذه اللیله خلیفه فلا تجعل للشیطان فیه شرکاء و لا نصیباً و لا حظاً واجعله مؤمنا مخلصا مصفی من الشیطان و رجزه جل ثناؤک". 3. با وضو باشند. 4. قبل از آمیزش ملاعبه کردن. 5. درنگ کردن و تعجیل نداشتن 6. در شبهای دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه باشد. 7. روز پنج شنبه به هنگام ظهر 8. بعد از ظهر و عصر جمعه 9. در مکان مستور (پوشیده) باشند. 1.در شبی که ماه گرفته باشد. 2.در روزی که خورشید گرفته باشد. 3.در هنگام غروب آفتاب تا قرمزی هوا برود. 4. در شب عید فطر و قربان 5. در سفر اگر آب برای غسل نباشد. 6. آمیزش در حالی که هر دو کاملاً عریان باشند 7. در حال احتلام (در خواب جنب شده) قبل از غسل. البته چند بار آمیزش بدون فاصله مکروه است. 8.زمانی که بچه ای ناظر باشد. 9.پشت و رو به قبله 10. در کشتی 11.زیرآسمان 12. بعد از غذا و با شکم پُر 13. در حال ایستاده 14.در زیر درختی که میوه می دهد. 15.دستمال نظافت مرد و زن یکی باشد. 16. روی پشت بام 17. به همراه داشتن یا در دست داشتن انگشتری که ذکر خداوند در آن نوشته باشد و یا چیزی ازآیات قرآن بر آن نوشته باشند. (1) 1. احکام روابط زن و شوهر، سید مسعود معصومی، ص146 به بعد 2. عروة الوثقی، ج2، ص800 3. وسائل الشیعه، ج14، ص190

    در کتاب سنن النبی (آداب ،سنن و روش رفتاری پیامبر گرامی اسلام )نوشته علامه طباطبایی و ترجمه حسین استاد ولی از انتشارات پیام آزادی فصل هشتم ص 82 مورد 158 خواندیم که حضرت رضا فرمودند سه چیز از سنت پیامبران است :عطر زدن،زدودن موهای زائد بدن و آمیزش زیاد با همسران. با اینکه می دانیم هر که از سنت پیامبر پیروی نکند از اونیست لطفا به سئوالاتم پاسخ دهید آیا این حدیث موثق است؟ آیا این حدیث را برای موارد خاص و تحت شرایط خاص و افراد خاص ذکر نموده اند. یا کلیت دارد؟ مقصود از زیاد تا چه حدی است.چرا تا این حد؟


    این روایت با سندهای مختلفی روایت شده است از جمله در کافی، ج 5، ص 230 آمده است محمد بن یحیی عن احمد بن محمد بن عیسی عن محمر بن خلاد قال سمعت علی بن موسی الرضا(ع) یقول «ثلاث من سنن المرسلین العطر و اخذ الشعر و کثره الطروقه؛ محمر بن خلاد می گوید شنیدم حضرت رضا(ع) می فرمود:سه چیز از سنت پیامبران است:عطر زدن، زدودن موهای زائد بدن و کثرت طروقه».
    طروقه در این روایت دو گونه خوانده شده، طروقه به فتح طاء و طروقه به ضم آن.
    در صورتی که طاء مفتوح باشد به معنی همسران خواهد بود بنابراین مراد از آن کثرت همسران و ازدواج خواهد بود (بحار، ج 62، ص 5). و در صورتی که طاء با ضمه خوانده شود به معنای آمیزش خواهد بود با توجه بر قرائنی معمولا این روایت به کثرت آمیزش معنی می شودگرچه احتمال کثرت همسران نیز بعید نمی باشد. در هر صورت کثرت آمیزش در این حدیث به معنای فرو رفتن در شهوت رانی و این که همت شخص معطوف به آمیزش باشد نمی باشد، بلکه توصیه به کثرت آمیزش به جهت ایجاد محبت بین زن و شوهر ازدیاد نسل که به حسب روایات به آن توصیه شده است. همچنین به جهت شکسته شدن شهوت نفس که از آثار آن آرامش و جمع شدن حواس به جهت عبادت و دوری از گناهان ناشی از شهوت می باشد.
    میزان و حد کثرت آمیزش عرفی است و به حسب حالات اشخاص در پر شهوت و کم شهوت بودن و به حسب سنین مختلف متفاوت خواهد بود ولی روشن است که زیادی آمیزش نباید در حد افراط باشد. در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است:کسی که خواستار باقی ماندن است در حالی که بقایی در دنیا نیست [یعنی کسی که طالب بقاء نسبی و طول عمر است] صبحانه را صبح زود بخورد و کفش مناسب و خوب بپوشد و رداء خود را کوتاه کند و آمیزش با زنان را کم کند. به پیامبر عرض شد منظور از کوتاه کردن رداء چیست حضرت فرمودند:کم کردن قرض و بدهی (وسائل الشیعه، ج 13، ص 77).
    با توجه به این که هر دو روایت مستند است، به خوبی آشکار می شود که باید به قدری با لذت های حلال خود را ارضاء کنیم و اشباع کنیم که از فکر هرگونه لذت حرام مصون بمانیم. اما از سوی دیگر باید مراقب حفظ سلامتی خود باشیم و از افراط گری دوری کنیم.

    زنی از شوهرش می‌خواهد که در زمانی که می‌خواهند از یکدیگر کام بگیرند توسط دوربین فیلم‌برداری از این لحظه‌ها فیلمی را داشته باشند و سپس پیشنهاد می‌کنند شخص سومی این کار را انجام دهد و مرد برای این کار دختری را به عقد موقت خود در می‌آورد و از او می‌خواهد که وقتی وی و همسرش در حال آمیزش و کام گیری از یکدیگرند، فیلم بگیرد. آیا این راهی است که این زن بتواند با دستور شرع این کار را انجام دهد و اشکال شرعی نداشته باشد در حالی که با مرد از همة جهات محرم است؟


    زن و مرد از نظر شرعی فقط می‌توانند به آلت جنسی همدیگر نگاه کنند. حال بر فرض سؤال آن دختر خانم تنها می‌توان به آلت جنسی شوهر خود نگاه کند نه به آلت جنسی همسراو (همسر اول) و فیلمبرداری خواه ناخواه نگاه کردن را به دنبال خواهد داشت و ظهور فیلم نیز همینطور.
    در مسألة 3395، رساله آیت الله سیستانی بیان شده است که:
    "نگاه کردن به عورت مسلمان بالغ حرام است اگر چه از پشت شیشه یا در آئینه یا آب صاف و مانند اینها و همچنین است بنابر احتیاط لازم نگاه کردن به عورت کافر و بچه نابالغ که خوب و بد را می‌فهمد ولی زن و شوهر می‌توانند به تمام بدن یکدیگر نگاه کنند.(1)
    بنابراین مشخص می‌شود که خانم فیلمبردار تنها می‌تواند به تمام بدن شوهر خود نگاه کند نه به تمام بدن همسر او.
    البته در این رابطه یک نکته مهم را نیز نباید از نظر دور داشت که آن خطر و ضرر اینگونه عکس گرفتنها و فیلمبرداری کردن می‌باشد. زیرا همانگونه که می‌دانید اینگونه عکسها و فیلمهای عروسی، جشن تولد یا صحنه‌هایی از شنای بانوان بصورت مخفیانه توسط باندهای خلاف در سطح کشور یا خارج کشور تکثیر و پخش می‌شود و چه بسیار خانواده‌هایی که فیلمهای محرمانه‌شان درون دستگاه سی دی یا ویدئو بوده و دزدیده شده است.
    بنابراین برای جلوگیری از این حرکات زشت و خطرناک که گاه منجر به از هم پاشیدن زندگی افراد مختلف شده است، فیلم نگرفتن از این صحنه‌ها عاقلانه‌تر می‌باشد. و زن و شوهر برای یادآوری لحظات خوش با هم بودن می‌توانند به مناسبتهای مختلف هدایایی به هم تقدیم کنند تا هر زمان که آن را دیدند آن خاطرة خوش را به یاد آورند.
    تکمیل و ارسال فرم نظر سنجی موجب تکامل و پویایی کارماست.


    منابع و مآخذ :
    1ـ توضیح المسائل آیت الله سیستانی، ص 482، مسأله 2395، چاپ 21

    ادامه دارد....

  12. کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده است.

    aliactive (10-22-2010)

  13. #26
    مدیر بازنشسته مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    آیا زن و شوهر می توانند قبل از عمل جنسی داستانهای محرک بخوانند تا از عمل جنسی خود لذت بیشتری ببرند؟


    خواندن مطالب و داستان هایی که محرک جنسی است و همچنین دیدن عکس و فیلم مستهجن برای زن و شوهر جایز نیست. برای رفع این مشکل توصیه شده است که شوهر قبل از نزدیکی با ملاعبه و بازی و تحریک اندام مختلف زوجه، آمادگی او را برای نزدیکی فراهم نماید.

    در آیة 222 سورة مبارک بقره آمده است‌:"فاذا تطهرن فاتوهن من حیث امرکم الله‌"، در حالی که در آیة پس از آن می‌فرماید:"فأتوا حرثکم انی شئتم‌" لطفاً دربارة این دو قسمت توضیح دهید.


    برای جملة " فَإِذَا تَطَهَّرْن‌َ فَأْتُوهُن‌َّ مِن‌ْ حَیْث‌ُ أَمَرَکُم‌ُ اللَّه‌ُ"(بقره‌،222)، چند معنا احتمال داده شده است‌:





    اما فراز "...فَأْتُواْ حَرْثَکُم‌ْ أَنَّی‌َ شِئْتُم‌ْ..."(بقره‌،223)
    کلمة "أنّی‌َ" چند معنا دارد:

    در قرآن کریم نیز کلمة "أنّی‌َ" در معنای متعدد به کار رفته است‌.
    در آیة "نِسَآؤُکُم‌ْ حَرْث‌ٌ لَّکُم‌ْ فَأْتُواْ حَرْثَکُم‌ْ أَنَّی‌َ شِئْتُم‌..."(بقره‌،223) میان مفسران اختلاف نظر است‌. برخی کلمة "انّی‌َ" را به زمان معنا کرده‌اند و برخی به مکان‌.
    از آن‌جا که این کلمه مشترک لفظی است ودر مشترک لفظی نیاز به قرینه معینه دارد، اگر قرینه وجود داشت معنا مشخص می‌شود و گرنه کلام مبهم خواهد بود.
    ممکن است گفته شود، چون آیة قبل در مورد زمان نزدیکی با زنان است (ممنوعیت زمان نزدیکی در ایام عادت و جواز آن در غیر ایام عادت‌) این آیه هم مربوط به زمان است و نیز آیه زن را به کشتزار تشبیه کرده است و کشت تنها از قُبل صورت می‌گیرد، این قرینة دوم می‌شود بر این‌، که مراد زمان است‌؛ ولی چون آیه یک حکم فقهی را بیان می‌کند، بایدحتماً به روایات مراجعه کرد و آن چه ائمه‌:در این‌باره فرموده‌اند، پذیرفت‌.(ر.ک‌:قاموس قرآن‌، سید علی اکبر قرشی‌، ج 1، ص 134، دارالکتب الاسلامیة / مجمع البحرین‌، طریحی‌، مادة انن / مجمع البیان‌، ذیل آیه 223 بقره‌.)
    در روایتی امام صادق‌7 می‌فرماید:این آیه در طلب فرزند است‌. و امام باقر7 می‌فرماید:این آیه در مورد قُبل است‌.(ر.ک‌:وسائل الشیعه‌، شیخ حرعاملی‌، ج 20، ص 143 و 144، مؤسسة آل البیت / کتاب النکاح‌، آیت اللّه خویی‌، ج 1، ص 132، دارالهادی‌، قم‌.)

    1. تأکید معنای پیش باشد، یعنی تنها در حال پاکی زنان‌، آمیزش جنسی داشته باشید، نه در غیر این حالت‌. و چون این معنا با جملة "ولاتقربوهن‌ّ حتی یطهرن‌" بیان شده بود، تکرار آن به وسیلة جملة "من حیث امرکم الله‌" تأکید محسوب می‌شود. 2. از راه نکاح ـ که خداوند آمیزش با زن را تنها از این راه اجازه داده است ـ با زنان آمیزش کنید، و علت این که خداوند این مطلب را فرمود برای این بود تا این معنا از آیه به ذهن نیاید که صرف پاک شدن زن از حیض‌، جواز آمیزش است‌، هرچند سببی مانند ازدواج در کار نباشد. 3. از جهت هایی که خدا آمیزش با زن را حلال دانسته‌، آمیزش کنید، نه از جهت هایی که نهی فرموده است‌، مانند وقتی که زن روزه دار، یا مُحرم و یا معتکف است‌، زیرا در این صورت‌ها آمیزش با او جایز نیست‌. 4. معنای وسیع و کلّی داشته باشد، یعنی پس از پاک شدن نیز، آمیزش باید در چهارچوب فرمان خدا باشد؛ این فرمان می‌تواند فرمان تکوینی پروردگار باشد یا فرمان تشریعی او، زیرا خداوند برای بقای نوع انسان جاذبة مخصوصی میان دو جنس مخالف قرار داده است‌؛ به همین دلیل‌، آمیزش جنسی‌، لذّت خاصی برای هر دو طرف دارد، ولی مسلّم است که هدف نهایی‌، بقای نسل بوده‌، و این جاذبه و لذّت‌، برای رسیدن به آن امر مهم است‌؛ بنابراین‌، لذّت جنسی باید تنها در مسیر بقای نسل قرار گیرد، و به همین جهت‌، استمنا و لواط و مانند آن‌، نوعی انحراف از این فرمان تکوینی بوده و از طرف خداوند متعال ممنوع اعلام شده است‌. و نیز ممکن است مراد "امر تشریعی‌" باشد، یعنی پس از پاک شدن زنان از عادت ماهانه‌، باید همة جهت‌های حلال و حرام دیگر در آمیزش رعایت شود و گمان نشود که جهت حرام‌، در آمیزش‌، فقط "حائض‌" بودن زن است‌، که با برطرف شدن آن‌، هیچ جهت حرام دیگری وجود ندارد. 5. برخی گفته‌اند مقصود از "من حیث امرکم الله‌" این است که پس از پاک شدن زن‌، از راه معمولی با زن آمیزش کنید، نه از راه غیرمعمول‌، ولی با توجه به این که در گذشته سخنی از این مطلب در میان نبوده‌، بلکه سخن از زمان آمیزش بوده است ـ که از "فاعتزلوا النسأ"، "حتّی‌" فهمیده می‌شد ـ و این که اگر مقصود مکان بود، مناسب‌تر بود "فی حیث امرکم الله‌" گفته شود که این تفسیر مناسب به نظر نمی‌رسد.(ر.ک‌:تفسیر نمونه‌، آیت الله مکارم شیرازی و دیگران‌، ج 2، ص 139 ـ 140، نشر دار الکتب الاسلامیة / مجمع البیان‌، ابوعلی امین الاسلام طبرسی‌، ج 2، ص 318، نشر المکتبة الاسلام‌، تهران / زبدة البیان فی براهین احکام القرآن‌، محقق اردبیلی‌، ص 65، نشر مؤمنین‌.) 1. هر گاه‌، کی (متی‌) 2. کجا، از کجا (این‌، من این‌) 3. چگونه (کیف‌)

    معنای بول ، ترشح و استمنا را بنویسید.


    بول؛ یعنی ادرار.
    ترشح؛ به معنی سرایت است و اصطلاحا به رطوبت‏هایی که از مجرای ادرار خارج می‏شود نیز اطلاقمی‏شود.
    استمنا؛ یعنی، انسان با خود کاری کند که منی از او بیرون بیاید.
    تنها در دو صورت غسل جنابت بر انسان واجب می‏شود:
    الف) هرگاه یقین به خارج شدن منی پیدا کند.
    ب ) هرگاه آمیزش جنسی و دخول محقق شود (گرچه به اندازه حشفه باشد و منی هم خارج نشود) که در این صورت هر دو طرف جنب می‏شوندو باید غسل نمایند.
    اما برای بول یا ترشحات غسل واجب نیست، بلکه باید محلی را که بول با ترشح نجس اصابت کرده تطهیرنمایید.
    گفتنی است که فکر درباره جنس مخالف موجب غسل نمی‏شود، مگر این که آن فکر باعث تحریک شهوت وخروج منی شود که در این صورت غسل هم واجب می‏شود.

  14. کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده است.

    aliactive (10-22-2010)

  15. #27
    مدیر بازنشسته مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    چرا در اسلام‌، دوستی با جنس مخالف‌، مکروه است‌؟


    یکی از نیرومندترین و سرکش‌ترین قوای انسان‌، غریزه جنسی است که سه گونه با آن برخورد شده است‌:1. سرکوب آن‌؛ 2. رهایی بی قید و بند آن‌؛ 3. اشباع این غریزه از راه حلال و به طور قانون‌مند.
    روشن است که سرکوب غریزه‌، آثار مخرّب روانی و اجتماعی به بار می‌آورد، چنان که‌، لجام گسیختگی نیز، آثار ویرانگرتری بر اجتماع می‌گذارد، دانشمندان امروزه انواع و اقسامی از بیماری روانی که بر اثر طغیان این غریزه و تن در دادن به انواع آلودگی‌های جنسی و محیطهای کثیف‌، به وجود می‌آید را در کتب خود شرح داده‌اند.
    تاریخ‌، این حقیقت را که اشباع غریزة جنسی‌، در حدّ متعادل و مشروع‌، عین سلامت است و زمانی که از این حدّ بگذرد، به نوعی بیماری جنون جنسی می‌انجامد، به ما گوشزد می‌نماید.(تفسیر نمونه‌، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران‌، ج 17، ص 289، دارالکتب الاسلامیة‌.)
    دین مبین اسلام با در نظر گرفتن حقیقت‌، نه راه اوّل‌، یعنی مبارزه با این غریزه نیرومند و نه راه دوم‌، یعنی بی بند و باری جنسی‌، را پیشنهاد نمی‌کند و راه حل‌ّ منطقی را ارضای حلال و قانونمند این غریزه‌، می‌داند.
    بر این اساس‌، هر گامی که در راه بی بند و باری اخلاقی‌، برداشته شود، از نظر اسلام محکوم است و ما نمونه‌های فراوانی از آن را می‌توانیم مشاهده کنیم‌؛ برای مثال قرآن‌، از نگاه و چشم شروع می‌کند و می‌فرماید که انسان حتی در نگاه هم نمی‌تواند بی کنترل باشد:"قُل لِّلْمُؤْمِنِین‌َ یَغُضُّواْ مِن‌ْ أَبْصَـَرِهِم‌؛(نور،30) به مؤمنان بگو چشم‌های خود را ]از نگاه به نامحرم‌[ فرو گیرند."
    همچنین در سخن گفتن نیز، مراعات حریم عفاف را متذکّر می‌شود:"فَلاَ تَخْضَعْن‌َ بِالْقَوْل‌؛(احزاب‌،32) به گونه‌ای هوس‌انگیز سخن نگویید." و دوستی و اختلاط با جنس مخالف را زمینه‌ساز گناه و فساد است و گوهر و استعدادهای انسان را به تباهی کشیده و جامعه را دچار سقوط و زوال می‌کند، از سوی اسلام حرام و ممنوع شده است‌، تا جامعه به سیر الهی و اصلی خود، باقی بماند.
    قرآن می‌فرماید:"وَ الَّذِین‌َ هُم‌ْ لِفُرُوجِهِم‌ْ حَـَفِظُون # إِلآ عَلَی‌ََّ أَزْوَ َجِهِم‌ْ أَوْ مَا مَلَکَت‌ْ أَیْمَـَنُهُم‌ْ فَإِنَّهُم‌ْ غَیْرُ مَلُومِین # فَمَن‌ِ ابْتَغَی‌َ وَرَآءَ ذَ َلِکَ فَأُوْلَغ‌کَ هُم‌ُ الْعَادُون‌َ ؛(مؤمنون‌،5ـ7) و آن‌ها که دامان خود را از آلودگی و بی عفتی حفظ می‌کنند، و تنها آمیزش جنسی با همسران و کنیزانشان دارند؛ در بهره‌گیری از آن‌ها ملامت نمی‌شوند و هر کس غیر از این طلب کند، متجاوزگر است‌." این آیه ممکن است اشاره به طرز فکر غلطی باشد که برای مسیحیت‌، انحرافی پیدا شده که هر گونه آمیزش جنسی را، خلاف شأن انسان می‌پندارد. امکان ندارد خدا غریزه‌ای در انسان بیافریند و بعد به کلی آن را تحریم نماید.(تفسیر نمونه‌، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران‌، ج 14، ص 198، دارالکتب الاسلامیة‌.)
    بر این اساس‌، اسلام‌، دوستی با جنس مخالف را تحریم و ممنوع کرده است‌.

    اگر دختری ابراز علاقه کرده که اوقاتی را با او بگذرانیم ، اگر قصد نزدیکی داشته باشیم، از نظر شرعی راه درست برای این کار چیست؟


    قبل از پاسخ، توجه به نکاتی چند لازم و ضروری است.



    فقط گفته‌اند:اگر نگاه به زن نامحرم از روی شهوت و با قصد لذت صورت گیرد، حرام است. هم چنین سخن گفتن وحرف زدن اگر در آن، قصد شهوت باشد، اشکال دارد. ابراز علاقه و عشق نیز که به طور طبیعی، از نوع علاقه جنسی است، جایز نمی‌باشد.(1)
    مگر این که ازابتدا شخص قصد ازدواج داشته باشد که در اسلام برای شناخت هر چه بهتر زوجین، مواردی از آن تجویز شده است.
    بنابر این، در صحبت کردن و نگاه به نامحرم باید سعی شود که کوتاه باشد و تنها در جاهایی که نیاز است، صورت گیرد.
    خلوت کردن زن و مرد نامحرم در مکانی، اگر امکان رفت و آمد کسی در آن‌جا نباشد، حرام است، اگرهیچ یک از محرّمات پیشین صورت نگیرد.
    در این مورد روایتی است که از زبان شیطان به حضرت نوح آمده است:اگر زن و مرد نامحرم در جایی خلوت کنند، سومین آن‌ها من هستم.(2)
    بنابراین، انسانی که پیرو احکام شریعت اسلام است و خود را مقید به آن می‌داند، باید از ابتدا سعی نماید هر نوع رابطه‌ای بر اساس قانون شرع باشد. اشکال شرعی تنها در آمیزش نیست، بلکه برای هرگونه ارتباط، از نوع نگاه و سخن گفتن از روی لذت و لمس، ابتدا باید زن و شوهر باشند.
    راه زن و شوهر شدن تنها اجرای صیغه عقد است که بر دو نوع دائم و موقت تقسیم می‌شود.
    به فتوای غالب فقها در عقد ازدواج دختر باکره (خواه دائم یا موقت) که قبلاً ازدواج نکرده، اجازه پدر شرط است، بنابر این بدون اطلاع و رضایت پدر، عقد صحیح نیست.(3)
    بنابر این در پاسخ سؤال تنها راه صورت گرفتن روابط محرمیت، عقد ازدواج است.
    در فتوای فقها آمده:کسی که به واسطه نداشتن زن، به گناه می‌افتد، بر او واجب است که ازدواج نماید.(4)
    پیشنهاد ما این است که اگر دختر مورد نظر عفیف و پاکدامن است و برای ازدواج مناسب می‌باشد برای خواستگاری اقدام کنید. چون دوران دانشجویی را می‌گذرانید و تشکیل خانواده مشکل است، باعقد ازدواج دائمی یاموقت، دوران نامزدی را با هم بگذرانید و پس از فراهم شدن مقدمات تشکیل خانواده و عروسی، به این کار اقدام نمایید.
    پی نوشت:





    1 - بر اساس قانون اسلام، هر گونه کامجویی و روابط جنسی باید در محدوده قانون شرع صورت گیرد. اسلام روابط خارج از قانون و شرع را برای پرهیز از ناهنجاری‌های اجتماعی و آثار مخرب آن، مردود اعلام می‌کند. 2 - ارتباط جنسی منحصر در آمیزش نمی‌باشد، بلکه نگاه کردن، سخن گفتن و ابرازعلاقه نیز می‌تواند در این حیطه قرار گیرد، بنابر این بر اساس شرع، هر نوع ارتباط زن و مرد، حتی از نوع ابراز علاقه و گذراندن اوقات با هم باید بر اساس قانون شرع باشد و خلاف آن جایز نیست. 3 - در قانون اسلام از اولین رابطه زن و مرد نامحرم که با نگاه آغاز می‌شود تا آخرین مرتبه که، حکم شرعی وجود دارد. 1 - احکام روابط زن و مرد، سید مسعود حسینی ، ص 153 - 151؛ توضیح المسائل مراجع، ج 2، مسئله 2433. 2 - بحار، ج 11، ص 318، حدیث 20. 3 - توضیح المسائل مراجع، ج2، مسئله 2376. 4 - همان، ص 379، احکام ازدواج.

    نزدیکی بازن هنگامی که در حالت حیض قرار دارد بدون آن که دخول انجام شود، چه حکمی دارد؟


    دررساله های عملیه فقها آمده است که یکی از احکام زن حائض ان است که مقاربت و جماع به ]سمعنای مصطلح (دخول در فرج ) نداشته باشد، ولی برای مرد استفاده از سایرتمتعات مانعی ندارد آن چه موردنهی قرارگرفته جماع به معنای خاص خود است و این معنا به سایر استمتاعات سرایت نمی کند و مرد و زن هرکدام در روابط زناشویی به شکل دیگری آزاد و مختار هستند.
    ویرایش توسط bittermoon : 10-17-2010 در ساعت 11:05

  16. کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده است.

    aliactive (10-22-2010)

  17. #28
    مدیر بازنشسته مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    فلسفه وجود شهوت در انسان چیست ؟


    }وجود انگیزه‏ها - به ویژه انگیزه جنسی - ضامن حرکت و بقای حیات بشر بر روی زمین و ادامه نسل او است.تقریبا می‏توان مطمئن بود که بدون انگیزه نیرومند جنسی خانواده‏ای تشکیل نمی‏گردید. خانواده نیز اساس و بنیانتشکیل جامعه و دستاوردهای متنوع آن است. بنابراین بدون انگیزه جنسی می‏توان گفت که بیشتر فعالیت‏های بشرمتوقف می‏شد و حتی کسی زیر بار توالد و تناسل نمی‏رفت و به آن گردن نمی‏نهاد.{

    به علت بیماری گاهی رطوبتی از من خارج می شود، وظیفه من چیست ؟


    هر وقت یقین داشتید آنچه خارج شده، منی می‏باشد، باید غسل جنابت انجام دهید. برای درمان باید به پزشک متخصص رجوع نمایید. به نظر می‏رسد این حالت در اثر کثرت مقاربت و یا ابتلا به استمنا باشد. اگر ازدواج نکرده‏اید، سعی کنید در اولین فرصت ازدواج نمایید و سپس به معالجه بپردازید. انشاءاللّه‏ بهبودی پیدا می‏کنید.


    چرا در اسلام این قانون پا برجاست که پسرها با پسرها و دخترها با دخترها؟و اگر دیده شود پسری با دختری نامحرم هستند قوه قضائیه و نیروی انتظامی شدیداً برخورد می شود؟فتوای آقای لنکرانی است که اگر پسری با دختری سلام کند مکروه است چرا؟


    احکام و دستورات اسلامی بر اساس مصالح و مفاسد اجتماعی است اگر امری واجب شمرده شده مصلحتی در آن نهفته است و اگر امری منع و حرام شده است مفسده ای در کار است. مثلا اگر نماز را واجب نموده است دارای مصلحت است که از جمله محاسن آن همان طور که قرآن اشاره فرموده است، نماز موجب دوری از گناه و معصیت است "ان الصلواه تنهی عن الفحشاء و المنکر" و اگر شرب خمر را حرام فرموده است یکی از آثار مخرب آن مسکر بودنش بوده که باعث زوال عقل می گردد.حرمت رابطه زن و مرد نامحرم نیز تابع مصلحت و مفسده است.
    انحرافات و مفاسد اجتماعی مرحله به مرحله و گام به گام پیش می رود دختر و پسری که دست به عمل شنیع می زنند در همان ارتباط اولیه به آن عمل دست نمی زنند بلکه ابتدا از هم کلام شدن و لبخند و ... شروع می شود و سپس ارتباطات گسترش یافته و احتمالاّ به منازل یکدیگر رفت و آمد می کنند و کم کم قبح و حیا از میان می رود و در شرایطی ممکن است تمایلات جنسی که از آن به طوفان تعبیر شده است اوج بگیرد و چنانچه طوفان جنسی ورزیدن بگیرد همه چیز را می برد و نابود می کند در آن شرایط عقل به کلی از کار می افتد این مسأله حتی در بین اعضای خانواده نیز توصیه شده است. مثلا گفته اند در اتاقی که بچه ای خوابیده است زن و شوهر نباید رابطه جنسی برقرار کنند. مادر و خواهر باید جلوی پسر جوان خانواده مراعات پوشش را بکنند چون ممکن است در یک لحظه غریزه جنسی اش اوج بگیرد در آن صورت ممکن است به بلوغ جنسی زود رس مبتلا شود چنانچه به بلوغ زود رس جنسی مبتلا شود قطعاّ به انحراف جنسی گرفتار خواهد شد و احتمال دارد حتی منجر به زنای با محارم (مادر- خواهر و...) منجر شود لذا می بینیم امیر المومنین دوران جوانی را دوران جنون می نامد جوان در دوران بلوغ دچار بحرانی می شود که در صورت عدم مراقبت و عدم رعایت هر لحظه ممکن است بلغزد و یک لحظه لغزش یک عمر تباهی به دنبال خواهد داشت و گاهی جان از میان می رود. بنا بر این باید به شدت از ارتباط با نا محرم اجتناب کرد و به حد ضرورت و لزوم اکتفا کرد.

  18. کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده است.

    aliactive (10-22-2010)

  19. #29
    مدیر بازنشسته مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    از نظر اسلام بهترین موقع نزدیکی چه زمانی است ؟


    امام‏رضا(ع) می‏فرماید:آمیزش در آخر شب (حدود ساعت 12) بهتر است زیرا فرزند تیزهوش و سالم‏تر خواهد شد.

    آیا آیه 223 سوره بقره با مساءله تنظیم خانواده منافات ندارد؟


    شأن نزول این آیه بیان می‏دارد که یهود وقت‏های معینی را برای آمیزش با زنان مطرح می‏کرده‏اند. این آیه نازل شد که هر زمان که خواستید و مانعی نبود می‏توانید نزدیکی و آمیزش کنید، (مجمع‏البیان).
    در تفسیر این آیه در نورالثقلین آمده است:هر ساعتی که خواستید، (نورالثقلین، ج 1، ص 215).
    البته تشبیه زنان به کشتزار خود زنان نیست بلکه رحم زنان و جایگاه نطفه در زن است و برای پرهیز از نام بردن مستقیم و رعایت عفت کلام در قرآن است و از این نمونه در قرآن فراوان است و مباشرت منافاتی با تنظیم خانواده ندارد. زن و مرد می‏توانند از لذت‏های جنسیبرخوردار شوند و در عین حال از فرزنددار شدن هم جلوگیری نمایند و فرزنددار شدن را موکول به زمان دلخواه خودشان نمایند.
    ضمنا فتوای همه فقها معاصر هم آن است که زن ومرد می‏توانند به طور موقت از بچه‏دار شدن جلوگیری نمایند.

    معنای جماع چیست؟


    جماع یا جمع شدن یعنی آمیزش مرد با زن.

  20. کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده است.

    aliactive (10-22-2010)

  21. #30
    مدیر بازنشسته مدیر بازنشسته
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    سومین حرم اهل بیت در ایران
    نوشته ها
    5,555
    تشکر
    3,522
    تشکر شده 4,665 بار در 2,568 پست

    پیش فرض

    آیا مرد می تواند از زن خود هرگونه بهره جنسی ببرد؟


    انسان از همسرش هرگونه بهره و لذتی می‏تواند ببرد، ولی ارتباط جنسی از پشت، مکروه است و در حال عادت زنانه، کراهت شدیده دارد.


    می گویند:خودارضایی سبب کوچک شدن بیضه ها می شود. بگویید برای اجتناب از این عمل غیرشرعی و ناپسند باید چکار کرد؟لطفاً هدایتم کنید.


    خودارضایی آثار سوء خطرناکی دارد، از جمله :کوچک شدن بیضه ها و عدم توانایی جنسی و بی رغبتی به آمیزش .
    برای ترک این عمل زشت و نامشروع به پیشنهادهای زیر عمل کنید:


    1 ازدواج کردن . 2 تقویت معتقدات دینی ، با خواندن کتاب های مذهبی و صحبت با افراد مطلع و نشستن پای سخنان وعاظ باسواد و وارد. 3 توجّه به آثار مخرب و خطرناک این عمل قیبح و غیر مشروع . برای آگاهی از آثار سوء این عمل زشت ، جزوه ءاستمنا به پیوست ارسال می گردد. امیدواریم خواندن آن مفید باشد. 4 ترک غذاهای محرّک مثل پیاز و فلفل و... 5 غافل نشدن از ورزش . 6 اجتناب از دیدن و شنیدن چیزهای مهیّج ، مثل فیلم های مبتذل و ترانه های تهییج کننده . 7 عدم غفلت از روزه . 8 ترک دوستان منحرف .

    می گویند انسان از چیزی که منع شود حریص تر می شود پس آیا قید و بندهایی که در دین برای مسایل جنسی وجود دارد به این جهت است ؟


    }آری طبیعت انسان این است که اگر از چیزی منع گردید، نسبت به آن حریص‏تر می‏شود؛ اما این بدان معنا نیست کهاداره کنندگان امور جامعه مردم را به حال خود رها سازند و برای بهتر شدن زندگی شخصی و اجتماعی آنانبرنامه‏ریزی نکنند؛ زیرا همان اندازه که آدمی طالب بی‏قید و شرطی است، تربیت‏پذیر و اصلاح‏طلب نیزمی‏باشد.
    در رابطه با مسائل جنسی و روابط زن و مرد، اسلام قوانینی وضع نموده که به صلاح سلامت شخص و خانوادگی واجتماعی انسان‏ها است؛ ولی این که گفته شود اسلام این مسائل را محدود کرده و هیچ راهی برای ارضای آن پیش‏بینیننموده است، قضاوت صحیحی نیست؛ بلکه مترقی‏ترین و بهترین راه‏ها را پیش‏بینی و وضع نموده است. ازاین‏رو درصدر اسلام هیچ مشکلی در این رابطه وجود نداشت. بلی فرهنگ بومی و ایرانی ما وتحریف‏هایی که در این زمینهپیش آمده، موجب این تنگنا برای مسلمین خصوصا جوان‏ها گشته است که اساسا اسلام با آن مخالف می‏باشد.ازاین‏رو بر همه فرهیختگان جامعه است که با خرافات و فرهنگ‏های غیر صحیح بومی مبارزه کنند و فرهنگ اصیلاسلامی را در میان مسلمانان و جامعه اسلامی ترویج و تثبیت نمایند.{

    ادامه دارد...

  22. کاربر مقابل از این پست bittermoon تشکر کرده است.

    aliactive (10-22-2010)


 
صفحه 3 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

     

تعداد اعضای بازدید کننده از این تایپیک : 9

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •