کمپانی : رنو از خودرو سازان برتر اروپا که خود تولید کننده تکنولوژی بوده و در مکانی بسیار بالاتر از هیوندای کره جنوبی که از زیر مجموعه های جنرال موتورز می باشد قرار دارد .

طراحی بدنه : بی شک مگان از طراحی و شرایط برتری در بخش بدنه نسبت به رقیب آسیائی خود هیوندا آوانته بر خوردارست و در مقالات معرفی رنو مگان و هیوندا آوانته بیشتر به جزئیات پرداخته شده .

طراحی داخلی : در این بخش نیز برتری از آن رنو مگان بوده و خودروی هیوندا آوانته قادر به کسب امتیاز این بخش نمی باشد . کیفیت طراحی داشبرد مگان که به جز زیبائی اهداف بسیاری در طراحی آن دنبال شده ، صندلی هائی با شاسی و قطعات بسیار زیاد که شرایط بسیار مطلوبی را برای سرنشین ایجاد می کند . رودری ها با طرح ارگونومی بسیار مطلوب ، اهرم تعویض دنده و ترمز دستی نیز هر کدام در سطح کیفی و کاربردی بالاتری نسبت به اجزاء داخلی هیوندا

آوانته قرار دارد .

ایمنی : رنو مگان سدان همچون تمامی خودرو های گروه مگان اعم از مگان هاچ بک ، مگان کوپه ، مگان استیشن در گروه خودرو های ایمن با 5 ستاره ایمنی Euroncap می باشد که بر هیوندا آوانته 4 ستاره ای برتری داشته و میزان این اختلاف در ایمنی حداقل 10 درصد در آسیب سرنشین می باشد .

ارگونومی : هر دو خودرو رنو مگان و هیوندا آوانته را می توان تقریبا در یک سطح از ارگونومی معرفی کرد .

موتور : کارکرد موتور در این دو خودرو و نیروی خروجی این دو موتور با وجود مکانیسم Continuous variable valve timing در موتور هیوندا آوانته برابر بوده و هر دو موتور ، موتور هائی در سطح مطلوب می باشند .

گیربکس : گیربکس اتومات مگان از پیچیدگی بیشتری نسبت به گیربکس اتومات هم کلاسی خود هیوندا آوانته برخوردارست و این پیچیدگی دقت عمل این گیربکس را در شرایط مختلف بالا برده و در نهایت برنده این بخش می باشد .

ساسپنشن : در بخش جلو برابری نوع سیستم با عملکرد اندکی حساس تر در مگان و در بخش عقب با برتری بسیار جزئی سیستم تعلیق در آوانته و در مجموع در مقایسه تطبیق مجموعه ساسپنشن با شرایط اتاق خودرو می توان عملکردهای گوناگونی با نکات مثبت و منفی در هر دو خودرو دید که در مجموع مگان یک گام جلو ترست .

ترمز : بی شک مگان با ترمز بسیار مطلوبش در سطحی بالاتر از آوانته با توجه به ترمز قابل قبولی که دارد قرار داشته و ترمز کمکی مگان به اضافه عملکرد بسیار دقیقش در مجموعه ABS و EBD آنرا صاحب برترین ترمز در خودروهای هم تراز خود از لحاظ قیمت کرده .

سیستم های پایداری : هر دو خودرو فاقد سیستم پایداری می باشند . آپشن : مگان در مجموع از آپشن های بیشتر و مفید تر برخوردارست .

تست درایو : اولین و مهمترین نکته ای که در انتخاب خودرو حائز اهمیت می باشد مجموع مواردی است که در نهایت برای دیگران و خود ایمنی بیشتری را فراهم کند . مگان به خوبی به این اصل پرداخته و با سه ستاره درخشان در کارنامه خود که عبارتند از ترمز کارا ، ایمنی کامل و مکانیسم فرمان بسیار دقیق شرایط مطلوبی را برای راننده و سرنشینان خود محیا می کند . فراموش نکنید اصولی که ذکر شد بسیار مقدم بر محرکه قوی بوده و راننده خیلی بیشتر از محرکه خودرو به بخش های باز دارنده و کنترل کننده نیاز جدی دارد . آوانته نیز خودروئی بسیار محبوب و جامع می باشد اما نتوانسته در برخی بخش ها موفقیت هائی همچون مگان کسب کند ، با تمام حرف هائی که گفته شد نمی توان ویژگی های خاص این سدان کره ای را نادیده گرفت و آوانته خود در دسته خودروهای موفق قرار دارد . با وجود اقتصادی بودن هیوندا در مقابل رنو ، انتخاب بنده بین این دو 2 لیتری اتومات ، رنو مگان می باشد .