خرید vpn خرید کریو خريد vpn خرید فیلترشکن خريد vpn براي موبايل خرید کریو خرید kerio خريد vpn خريد vpn خريد kerio دانلود فیلم خرید شارژ
خرید vpn خرید کریو خريد vpn خرید فیلترشکن خريد vpn براي موبايل خرید کریو خرید kerio خريد vpn خريد vpn خريد kerio دانلود فیلم خرید شارژ
مدیریت
به انجمن خوش آمدید
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10

موضوع: مدیریت

  1. #1
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    32,055
    تشکر
    16,759
    تشکر شده 25,276 بار در 9,084 پست

    پیش فرض مدیریت

    لام میخوام یه تاپیک مدیریتی بزنم البته نه از نوع اجرایی( ما مخلص همه مدیرای سایتیم) البته اگه استقبال بشه
    از مبانی مدیریت و تاریخچه و تئوری هاش صحبت کنیم . کاملا علمی و با منابع مکفی
    فکر کنم برای همه لازمه یه کمی با فرایند های مدیریتی اشنا بشن تا انقدر از مدیراشون و سرپرستاشون ایراد نگیرن
    ( تو ایران هرچی دلتون میخواد ایراد بگیرین چون کسی که مدیره ، مدیریت بلد نیست)
    اکثر مطالبی که در مورد تئوری ها گفته می شود ترجمه و برداشت شخصی بنده از کتاب management by stoner & freeman می باشد

  2. #2
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    32,055
    تشکر
    16,759
    تشکر شده 25,276 بار در 9,084 پست

    پیش فرض

    سازمان : اجتماعی از دو یا چند نفر که با هم در یک مسسیر ساخت یافته برای رسیدن به یک هدف ( ویا اهداف ) مشخص فعالیت میکنند.
    از تعریف بالا اینگونه نتیجه گرفته میشود که هر جایی که بیش از یک نفر برای رسیدن به یک هدف تلاش میکنند ، و در این راه برای خودشان یک ساختار کاری تعیین کرده اند ، انجا یک سازمان است.
    سازمان ترجمه کلمه organization است ریشه این کلمه از organize می اید که به معنی سازماندهیست.بنابر این یک مدرسه ، یک انجمن خیریه ،یک تیم ورزشی ،و حتی سایت پرشین داون یک سازمان است.
    سازمان از اعضا تشکیل میشود یعنی باید بیش از یک عضو وجود داشته باشد.
    سازمان ها برای یک هدف معین تلاش می کنند که این هدف را باید ابتدا مشخص کرد و سپس برای دستیابی به ان برنامه ریزی کرد و بعددر جهت برنامه باید منابع و امکانات لازم رافراهم و سازماندهی کردو سپس فرایند ها را کنترل کرد.
    این کارها همگی توسط مدیر انجام می شود.
    مدیریت: فرایند برنامه ریزی سازماندهی هدایت و کنترل کار اعضای سازمان و استفاده از همه منابع سازمانی در دسترس برای کسب اهداف سازمانی بیان شده سازمان را مدیریت گویند.
    سازمان ها توسط مدیران مدیریت می شوند. مدیران شامل مدیران عالی ( top manager or executive ) همانند مدیر عامل اعضای هیئت مدیریه یا معاونان ارشد و مدیران میانی ( middle manager ) شامل مدیران کل یا معاونان و مدیران عملیاتی ( line manager or operation manager) مانند مدیران خط ، سرپرستان و دیگر مدیران عملیات میشود.
    در پست بعد در مورد کاری که سازمان ها انجام می دهند صحبت خواهیم کرد

  3. #3
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    32,055
    تشکر
    16,759
    تشکر شده 25,276 بار در 9,084 پست

    پیش فرض

    جامعه به سازمانها نیاز دارد زیرا:

    1. سازمانها به جامعه خدمت میرسانند:سازمانها به به ما اجازه می دهند تا با هم زندگی کنیم نیازهایان را رفع کنیم و به اهدافمان برسیم. به کمک سازمانها می توانیم پیشرفت کنیم.
    2. سازمان ها اهداف را کسب می کنند: هدف انسانها زندگی راحت تر است ، برای رسیدن به این هدف باید از سازمان ها کمک بگیریم. تصور کنید برای استفاده شما از اینتر نت کدام سازمانها درگیر کارند ؟ شرکتهای سازنده کامپیوتر، شرکت های ارتباطی ......
    3. سازمانها دانش را حفظ می کنند:زمان هایی رابه یاد بیاورد که در جریان جنگها اطلاعات بسیاری نابود می شد.امروزه سازمانها دانش را به صورت مضبوط در خود حفظ می کنند.
    4. سازمان ها کار فراهم می کنند:همه ما در سازمان ها کار میی کنیم و در امد کسب می کنیم و یا منافعی را برای خودمان یا دیگران بوجود می اوریم

  4. #4
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    32,055
    تشکر
    16,759
    تشکر شده 25,276 بار در 9,084 پست

    پیش فرض

    فرایند مدیریت
    خانم مری پارکر فالت مدیریت را هنر انجام دادن کارها از طریق افراد دیگرمیداند من خودم مدیریت را هنر استفاده از علم دیگران می دانم . رابینز نیز درکتابش ( سازمان ، تئوری و طراحی) در باره علم یا هنر بودن مدیریت بحث کرده است البته تعاریف بسیاری از مدیریت توسط اندیشمندان انجام شده است اما به طور کلی یک تعریف مشخص درباره مدیریت وجود ندارد و تنها تعریفنسبتا جامع مدیریت همانطور که در بالا اشاره شد و در کتاب مدیریت (هرجا ازعنوان کتاب مدیریت استفاده شد ، منظور کتاب مدیریت نوشته استونر و فریمن می باشد) اشاره شده است عبارت می باشد از: فرایند برنامه ریزی سازماندهی هدایت و کنترل تلاش های اعضای سازمان واستفاده از همه منابع سازمانی در دسترس برای کسب اهداف سازمانی بیان شده
    اجزای تعریف بالا را نقشهای مدیریت می گویند و عبارت است از برنامه ریزی سازماندهی کارمند یابی ( بسیج منابع و امکانات) هدایت و کنترل
    البته مینتز برگ برای مدیران 10 نقش و فایول 14 وظیفه را بیان داشته اندکه در جای خود به انها اشاره خواهیم کرد. همینطور ادیزس برای مدیران 4 نقش رامشخص کرده است طبقه بندی های دیگری نیز وجود دارد اما اکثر نویسندگان اعتقاد دارند که 5 نقشی که در بالااشاره شد مهمترین نقش های مدیریت است
    برنامه ریزی اشاره دارد به این نکته که مدیران برای رسیدن به اهداف سازمانی از بعضی روش ها و متد ها و برنامه ها استفاده می کنند و به انتظار حوادث نمی نشینند. اولین گام در برنامه ریزی انتخاب هدف است . اهداف در سازمان به دو گونه است اهداف عملیاتی و اهداف استراتژیک. اهداف عملیاتی یا اهداف کوتاه مدت و عملیاتی در دوره های کوتاه مدت اتخاذ می شود و اهداف استراتژیک برای دوره های فراتر از کوتاه مدت. در مورد این اهداف و تفاوت هایشان در بحث برنامه ریزه استراتژیک صحبت کافی انجام خواهد شد.
    گام بعدی برنامه ریزی تفصیلی است. پس از مشخص کردن اهداف باید برای دستیابی به انها برنامه ریزی صورت بگیرد.این برنامه ریزی شامل برنامه های بلند مدت – میان مدت – و کوتاه مدت و مشخص کردن سیاست ها - رویه ها و قوانین می شود.
    مرحله بعد سازماندهی فعالیت ها است. سازماندهی به معنای مرتب کردن و هماهنگ کردن تلاش ها ، اختصاص منابع کافی ، تعیین اختیارات و سلسله مراتب پاسخگویی در سازمان است. برای مثال سازمان ها باید مشخص کنند که به ساختار تیمی نیازمند هستند ویا الزامات محیط انهارا وادار به استفاده از سیستم بوروکراسی می کند.
    استافینگ یا کارمند یابی یکی از مراحل مهم در سازمان است . اکنون به این مرحله در سازمانها مدیریت منابع انسانی می گویند. مدیریت منابع انسانی از ان جهت مهم است که نحوه برخورد با این مهمترین منبع سازمانی با دیگر منابع متفاوت است. زیرا این منبع برخلاف سایر منابع صحبت می کند راه میرود و از همه مهمتر برمبنای نیازها و تفکرات و نگرشش تصمیم می گیرد. بنابراین در این مرحله برای فعالیت های سازمان باید نیروی مناسب جذب و اهتصاص داده شود
    هدایت و رهبری از مراحل مهم بعدی است. مدیر سازمان باید انگیزه کارمندانش برای کار را تشخیص دهد و انرا تقویت و هدایت کند. رهبران می دانند که چگونه از زیر دستانشان استفاده کنند .

    کنترل اخرین وظیفه مدیر است . مدیر باید بفهمد که در چه هنگام سیستم تحت رهبری او از خط خارج شده و برای رفع مشکل اقدام نماید. این کنترل ها باید مبانی مشخصی داشته باشند و از قبل خط انحراف تعیین شده باشد

  5. #5
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    32,055
    تشکر
    16,759
    تشکر شده 25,276 بار در 9,084 پست

    پیش فرض

    خوب رسیدیم به آشنایی با تئوری های مدیریت. مدیریت از ابتدای زندگی بشر وجود داشته ولی ایا مدیریت همیشه به صورت موفق و علم مدار عمل کرده؟متفکران مدیریت، از مدیریت قبل از قرن 19 بیشتر به عنوان مدیریت بر مبنای قوانین سر انگشتی نام می برند. مدیریت بر مبنای علائق و غرایز مدیران دراین دوره وجود داشته است . مدیران تا قبل از مدیریت علمی بیشتر به طورذاتی مدیر بودند و هیچ گونه آموزشی موجود نداشت.
    پس از انقلاب صنعتی ، با توجه به رشد صنایع نیاز به بهره وری بیشتر مشاهده میشد. کارکنان در اثر فشار های کار و مدیریت های سلیقه ای احساس نارضایتی می کردند و صاحبان صنایع از سود کم صنعتشان شکایت میکردند .بنابر این یقه سفید ها بیش از همیشه تحت فشار قرار گرفتند.
    اولین کسی که سعی کرد برای مدیریت روش و مسیر تعریف کند فردریک دبلیوتیلور بود . او پایه گذار مکتب کلاسیک هاست و از او به عنوان پدر مدیریت وپدر مدیریت علمی نام برده می شود نطریه او به عنوان مدیریت علمی به سرعت فراگیر شد. پس از او افراد دیگری نیز به این امر تلاش یازیدند و کسانی چون گیلبرت ها ، فایول ، پارکر فالت و ماکس وبر نیز در این راه تلاش های را انجام دادند.
    پس از مدتی با مشکلاتی که از نظریه کلاسیک ها ( کسانی که در بالا نامشان برده شده بعد ها به عنوان کلاسیک ها معروف شدند) بوجود امد محققان تلاش کردند تا این نظریه ها را مورد بازنگری قرار دهند. این امر موجب بوجود امدن نظریه روابط انسانی گردید . مهمترین فرد در این مکتب التون مایو بنیان گزار روابط انسانی است.
    از مکاتب دیگر مدیریت می توان به سیستمی ها، رفتاری ها ، اقتضایی ها ، نئو کلاسیک ها و... اشاره کرد.
    سعی خواهم کرد به طور کامل ( تا حد امکان ) هر کدام از این نظریات را تشریح کنم و نقاط قوت و ضعف ان ها را و مزایا و معایب و همچنین کاربرد انها را در دوره حال بیان کنم.

  6. #6
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    32,055
    تشکر
    16,759
    تشکر شده 25,276 بار در 9,084 پست

    پیش فرض

    در اوایل قرن 19 میلادی رابرت اوون مدیر یکی از کارخانجات صنعتی در انگلستان به مطالعه بر روی وضع کارکنان خود پرداخت. اومشاهده کرد که کارکنان در وضع بسیار رقت انگیزی زندگی می کنند. در زمان مشابه چالز بابیج استاد ریاضی یکی از دانشگاه های انگلستان بر کاربرد اصول علمی در فرایند های کاری تاکید کرد.او بیان داشت که کاربرد این اصول علمی منجر به بهره وری بالاتر از کار می شود.بابیج یکی از مدافعان سرسخت اولیه از اصل تقسیم کار بود که توسط ادام اسمیت مطرح شد.
    در اغاز قرن نوزده در ایالات متحده کارگر دانشی در اقلیت قرار داشت و بنابراین تنها راه برای افزایش بهره وری افزایش کارایی کارکنان بود. فردریک دبلیو تیلور به جای تکیه بر قوانین سنتی مدیریت تلاش کرد از روش های نوینی مانند حرکت سنجی و زمان سنجی استفاده کند. تیلور با استفاده از این متد ها هر کار را به اجزایش خرد کرد و سپس برای هر جز یک بهترین روش کار را پیدا کرد

    تیلور همچنین به کارگران اموزش داد که چگونه باید از تجهیزات استفاده کنند و برای بهره وری بالاتر نرخ پرداخت بالاتر در نظر گرفت.تیلور نرخ پرداخت بالاتر برای تولید بیشتر را سیستم نرخ متفاوت نامید.
    تیلور سپس به انتشار و به کار گیری اصول مدیریت علمی پرداخت
    4 اصل مدیریت علمی

    1. یک بهترین روش کار وجود دارد که باید به کمک روش های علمی کشف گردد
    2. انتخاب کارکنان باید علمی باشد.هر کارگر برای کاری مئول باشد که برای او مناسب است
    3. اموزش کارکنان باید علمی باشد
    4. همکاری دوستانه اما بر مبنای وظیفه مشخص بین کارگر و کارفرما وجود داشته باشد

    اصول علمی منجر به افزایش دراماتیک و قابل توجه در بهره وری گشت

  7. #7
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    32,055
    تشکر
    16,759
    تشکر شده 25,276 بار در 9,084 پست

    پیش فرض

    هنری گانت
    گانت کسی بود که در ابتدا با تیلور در مجتمع فولاد بتلهم فعالیت می کرد و با همدیگر مطالعاتی را در زمینه مدیریت انجام دادند.
    پس از جدایی گانت شروع به مطالعتی بر روی سیستم پرداخت متفاوت تیلور کرد و تغییراتی را برای ان پیشنهد نمود که ما از ان می گذریم(برای مطالعه مدیریت نوشته استونر و فریمن کلاسیک ها گانت)
    گیلبرت ها:فرانک و لیلیان گیلبرت زوجی بودند که در زمینه مدیریت علمی به مطالعه پرداختند. مطالعه اصلی این دو بر روی روشهای حرکت سنجی و کار سنجی بود. اما لیلیان مطالعاتی نیز در زمینه روشهای افزایش رفاه فردی کارکنان انجام داده بود.
    حرکت سنجی مطالعه ایست برای کوتاه کردن تعداد حرکات لازم برای انجام کار
    زمان سنجی عبارت است اندازه گیری زمان لازم برای انجام کار
    حرکت سنجی و زمان سنجی برای استاندارد سازی کاربرد فراوان دارند

  8. #8
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    32,055
    تشکر
    16,759
    تشکر شده 25,276 بار در 9,084 پست

    پیش فرض

    سلام مجدد.
    تو این مدت دو تا اتفاق برای این تاپیک افتاد.چند روز بسته بود .بعد هم که جاش عوض شد.
    مهم نیست.... ما ادامه میدیم شاید ، شاید این مطالب رو کسی بخونه و شاید هم کسی بخواد بشون عمل کنه.

    هنری فایول و تئوری علوم اداری
    فایول یکی از بنیانگزاران و نامداران عرصه مدیریت است. او کسی بود که برای اولین باز فعالیت های تجاری رو به چند بخش تقسیم کرد. این بخشها عبارتند از:

    1. مهندسی تولید و تولید محصول
    2. خرید مواد خام و فروش محصول
    3. فعالیت های مالی و سرمایه گزاری
    4. امنیت و حفاظت از کارکنان و سرمایه ها
    5. حسابداری
    6. مدیریت


    فایول اولین کسی بود که بین مدیریت و سایر فعالیت های سازمان تمایز قایل شد. البته تمرکز کار او بر مدیریت بود که در این رابطه اصول 14 گانه ای را برای مدیریت متصور بود که در پست بعد به انها اشاره میکنیم

  9. #9
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    32,055
    تشکر
    16,759
    تشکر شده 25,276 بار در 9,084 پست

    پیش فرض

    Fayol`s Principles
    Division of Work. Specialization allows the individual to build up experience, and to continuously improve his skills. Thereby he can be more productive.

    Authority. The right to issue commands, along with which must go the balanced responsibility for its function.

    Discipline
    . Employees must obey, but this is two-sided: employees will only obey orders if management play their part by providing good leadership.

    Unity of Command
    . Each worker should have only one boss with no other conflicting lines of command.

    Unity of Direction
    . People engaged in the same kind of activities must have the same objectives in a single plan. This is essential to ensure unity and coordination in the enterprise. Unity of command does not exist without unity of direction but does not necessarily flows from it.

    Subordination of individual interest
    (to the general interest). Management must see that the goals of the firms are always paramount.

    Remuneration
    . Payment is an important motivator although by analyzing a number of possibilities, Fayol points out that there is no such thing as a perfect system.

    Centralization
    (or Decentralization). This is a matter of degree depending on the condition of the business and the quality of its personnel.

    Scalar chain
    (Line of Authority). A hierarchy is necessary for unity of direction. But lateral communication is also fundamental, as long as superiors know that such communication is taking place. Scalar chain refers to the number of levels in the hierarchy from the ultimate authority to the lowest level in the organization. It should not be over-stretched and consist of too-many levels.

    Order
    . Both material order and social order are necessary. The former minimizes lost time and useless handling of materials. The latter is achieved through organization and selection.

    Equity
    . In running a business a ‘combination of kindliness and justice’ is needed. Treating employees well is important to achieve equity.

    Stability of Tenure of Personnel
    . Employees work better if job security and career progress are assured to them. An insecure tenure and a high rate of employee turnover will affect the organization adversely.

    Initiative
    . Allowing all personnel to show their initiative in some way is a source of strength for the organization. Even though it may well involve a sacrifice of ‘personal vanity’ on the part of many managers.

    Esprit de Corps
    . Management must foster the morale of its employees. He further suggests that: “real talent is needed to coordinate effort, encourage keenness, use each person’s abilities, and reward each one’s merit without arousing possible jealousies and disturbing harmonious relations.”

  10. #10
    º°”˜×.مدیریت کل سایت.×`”°º
    http://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gifhttp://www.iranjoman.com/images/iranjoman/neshan2.gif

    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    محل سکونت
    City Bonab
    نوشته ها
    32,055
    تشکر
    16,759
    تشکر شده 25,276 بار در 9,084 پست

    پیش فرض

    1. تقسیم کار : تخصصی کردن کار به کاربران اجازه میده تا تجربه بیاندوزند و مهارتهاشون رو به طور متناوب بهبود ببخشند. که در این صورت انها به طور بهره ورانه تری کار خواهند کرد
    2. اختیار: حق صدور دستور که باید با میزان مسئولیت هر فرد برای وظیفه ای که انجام میده متوازن باشه
    3. دیسیپلین ( انضباط) : کارکنان باید مطیع باشند و مدیریت وظیفه دارد برای مطیع کردن کارکنان انها به نحو احسن رهبری نماید
    4. وحدت فرماندهی : هر فرد فقط از یک نفر دستور می گیرد و به او گزارش می دهد
    5. وحدت جهت ( وحدت رویه یا وحدت مدیریت) : تمام واحد هایی که مسئولیت مشابه دارن باید در یک سمت حرکت کنند و رویه یکسانی برای انجام کار دارند
    6. تبعیت علایق فردی از اهداف سازمانی : مدیریت باید اهداف سازمانی را حاکم بر اهداف فرد فرد اعای سازمان کرده و انرا مونیتور کند
    7. جبران خدمت : پرداخت ها مهمترین انگیزاننده های سازمان هستند. این گرداخت ها باید منصفانه و بر مبنای مشخص باشد.
    8. تمرکز : میزان تمرکز سازمان وابسطه به صنعت و شزایط کاری با ید تعیین شود.
    9. زنجیره فرماندهی :سلسله مراتب اختیار برای وحت رویه نیاز است و باید به طور کامل مشخص شود. این نشاندهنده سطوح نصمیم گیری در سازمان است.
    10. نظم : هر شغل برای یک نفر . یک نفر برای هر شغل به طور متناسب با توانایی ها
    11. عدالت : درک نیازهای کارکنان و عدالت در عملکرد سازمان نیازی حیاتیست
    12. استقرار پرسنل : هر فرد برای انجام یک کار به طور بهینه باید مدتی ان کار را انجام دهد تا روش های انجام ان را یاد بگیرد. ثبات کارکنان در مشاغل به این امر کمک می کند
    13. نواوری : باید به ارکنان اجازه داد تا اگر ایده ای جدید دارند ابراز کنند وراههایی برای تشویق انها به نواوری فراهم اورد
    14. روحیه یگانگی : مدیریت باید بتواند در سازمان جوی را بوجود اورد که اعضا خود را متعلق به سازمان بدانند و در جهت موفقیت تلاش کنند.


    مطالب بالا ترجمه دقیقی از اصول علم اداره نیست اما سعی شد که بی ارتباط با انها هم نباشد. ضمن انکه دقیقا به روح هر جز اشاره شده است
    کسانی که تمایل به مرجع اصلی دارند می توانند به پست قبلی مراجعه کنند


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

تعداد اعضای بازدید کننده از این تایپیک : 0

بازدید کنندگان :  (نمایش کلی)

نامی برای نمایش وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •